زندگی دنج

زندگی دنج

اجتماعی
زندگی دنج

زندگی دنج

اجتماعی

بدبینی به همسر

بدبینی به همسر  

سؤال:خانم من هنگام خروج از منزل آرایش غلیظی می کند، ولی در منزل آرایش نمی کند. آیا حق دارم به او شک کنم و نسبت به او بدبین باشم؟
پاسخ: البته کار این خانم درست نیست و این یکی از محرمات الهی است. دین اجازه نمی دهد یک خانم با پوشش نامناسب و آرایش کرده بیرون برود. سختگیری اسلام به خاطر حفظ بنیاد خانواده است. یکی از علل جدی انحرافات و روابط ناشایست و ناامنی ها همین است. روایات زیادی دراین باره داریم. رسول اکرم (ص) فرمودند: اگر زنی با پوشش نامناسب و آرایش از منزل خارج بشود، تا اینکه مردم به او نگاه کنند، تمام فرشتگان آسمان و زمین او را لعنت می کنند. این خانم در غضب الهی است تا بمیرد و در روز قیامت او را در جهنم می افکنند. این روایت خیلی سنگین است. در جایی دیگر فرمودند: من شما را به «شرورترین زنانتان» آگاه می کنم، شرورترین زنان شما آن کسی است که موقعی که بیرون می روند آرایش می کننند و مرد خود را محروم می کنند. و در جایی دیگر فرمودند : من شما را به «بهترین زنانتان» آگاه می کنم. بهترین زنان شما کسانی هستند که وقتی در خانه هستند برای شوهرشان آرایش کنند و وقتی بیرون می روند دیگران را محروم می کنند. نکته ی بسیار مهم و اساسی است. الان سؤال چیز دیگری است. این آقا به خانمش شک دارد و بدبین است. یعنی این که نکند ایشان بیرون می روند که خیانت کنند. من این را قبول ندارم و اینجا حرف دارم. این فکر را از خودتان دور کنید. خانم شما اشتباه می کند. زن شوهردار باید خود را از پلیدی ها دور نگهدارد تا اطمینان شوهرش را جلب کند. خانم شما سراغ یک رفتار غلطی رفته اند و اعتماد شما از بین رفته است. ایشان اشتباه کرده اند. معنای این خیانت نیست. ممکن است برای خودنمایی باشد. بعضی از خانم ها این ویژگی ها را دارند. به زیبایی های ایشان در منزل بیشتر توجه کنید. با محبت و کلام نرم و با مهربانی به او بگویید که این رفتاری که شما می کنید باعث شده که شیطان به جان من بیفتد و به شما شک کنم. جلوی این شک و بدبینی را بگیرید.[1]

پی نوشت :
1. حسین دهنوی، برنامه گلبرگ زندگی، شبکه 3

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد