زندگی دنج

زندگی دنج

اجتماعی
زندگی دنج

زندگی دنج

اجتماعی

ماری جوانا(قسمت2)

علایم مصرف ماری جوانا :
1 – احساس گیجی
2 – عدم تعادل جسمی
3 – خنگ شدن
4 – خنده های بی دلیل
5 – سرخی چشم ها
6 – کاهش حافظه
7 – احساس خستگی و چرت زدن
زمانی که فرد از ماری جوانا استفاده می کند بعد از چند دقیقه به عالم اوهام رفته و این حالت پس از 30 دقیقه به حد نهایت خود می رسد.
اما اگر به صورت خوراکی استفاده شود به دلیل جذب آن از طریق روده و معده فرد تا 2 الی 3 ساعت هیچ احساسی نخواهد داشت.
اثری که از ماری جوانا به جای می ماند بستگی به نحوه مصرف آن دارد اگر به صورت کشیدنی استفاده شود 2 تا 4 ساعت اثر آن باقی خواهد ماند ولی اگر به صورت خوراکی استفاده شود 5 تا 12 ساعت اثر آن احساس می شود.
تی .اچ. سی که در ماری جوانا وجود دارد قابلیت حل شدن در چربی های بدن را داشته و می تواند در آن ذخیره گردد. و ممکن است تا یک ماه بعد از مصرف نیز در بدن وجود داشته باشد. افرادی که به استفاده از ماری جوانا اعتیاد دارند بعد از مصرف احساس سرخوشی می کنند ولی آگاهی و خودآگاهی آنها دچار اختلال شده و فرد در درک و تشخیص دچار مشکل می گردد. همچنین ضربان قلب افزایش پیدا کرده و از نظر تنفسی نیز با مشکل مواجه می شود. سرگیجه نیز یکی از علائم استفاده از ماری جوانا می باشد.
زمانی که افراد در محفل های دوستانه از ماری جوانا استفاده می کنند دچار یاوه گویی و خنده های بی دلیل می شوند و این علائم تا ساعت ها پایدار می ماند. اگر فرد بیش از حد از ماری جوانا استفاده کرده و میزان تی . اچ. سی در بدن او بالا باشد دچار توهم و احساسات پارانویا خواهد شد.
عوارضی که از مصرف ماری جوانا ناشی می شود در افراد مختلف متفاوت بوده و به وضعیت جسمانی فرد و میزان تی اچ سی موجود در آن بستگی دارد. همچنین در ایجاد نشئگی روش استفاده و یا استفاده ماری جوانا با سایر مواد مخدر بسیار اهمیت دارد. افرادی که از ماری جوانا استفاده می کنند دچار حالات متفاوتی می شوند که این حالت درافراد مختلف متغیر می باشد زیرا تاثیری که این مواد بر بدن انسان دارد در همه حال یکسان نیست و بعضی از افراد حتی تغییری در خود احساس نمی کنند و گروهی دستخوش هیجان و سرخوشی می شوند.
افرادی که به ماری جوانا اعتیاد پیدا می کنند نسبت به درک صداها و مزه ها دقیق تر شده و قدرت بینایی آنها دستخوش تغییرات اساسی می گردد این افراد رنگ ها را زیباتر از حالت طبیعی خود می بینند. در حالت نشئگی بسیاری از مسائل بدیهی برای آنها خنده دار آمده و بی دلیل می خندند. وقتی فرد ماری جوانا مصرف می کند موقعیت زمانی و مکانی را درک نکرده و زمان به آهستگی می گذرد. از دیگر حالاتی که به فرد دست می دهد تشنگی و گرسنگی شدید می باشد.
برخی رفتارها مانند انزواطلبی، افسردگی، ناتوانی از انجام فعالیت های روزمره، عدم توجه به بهداشت ظاهری، بدخلقی با والدین و اطرافیان نیز در اثر سوء مصرف ماری جوانا حاصل می شوند. افرادی که از این ماده مخدر استفاده می کنند معمولا منزوی شده و وقت کمی را باخانواده می گذرانند، آنها از انجام فعالیت های جسمی و ورزشی اجتناب کرده و ساعت های خواب و بیداری آنها به هم می ریزد.
عوارض کوتاه مدت ماری جوانا:
 پائین آوردن قدرت یادگیری و از بین بردن حافظه
 از بین بردن تمرکز فکری
 افزایش خواب و اشتها
 پرخونی مویرگ های چشم
 خشکی دهان؛
 گلو درد و سرف
 افزایش مشکلات قلبی
 ایجاد حس شکاکی و توهم زایی
 از بین بردن مهارت های احتیاطی در رانندگی و مسائل جنسی
 اختلال در صحبت کردن و برقراری ارتباط با دیگران
 استرس و اضطراب
 کاهش قدرت تصمیم گیری
 شوریدگی
 یاوه گویی
 ناتوانی درتشخیص رویا و واقعیت
 رفتار های خشونت بار

عوارض دراز مدت ماری جوانا
 امکان بروز انواع سرطان
 اختلال در سلول های جنسی و ایجاد ناباروری
 اختلال در میل جنسی و کاهش آن
 ایجاد حس وابستگی شدید
 زمینه ساز استفاده از مواد مخدر دیگر
 خطر ابتلا به جنون در افراد مستعد
 کاهش فعالیت سیستم دفاعی بدن و آسیب پذیری در برابر بیماری ها
 ایجاد مشکلات تنفسی و ریوی مانند مشکلات ناشی از مصرف سیگار و تنباکو ولی خطرناکتر
 بی انگیزگی در زندگی و کاهش علاقه
 فرار از محل کار و منزل
 خنثی بودن نسبت به مشکلات
 تزلزل شخصیتی
 تغییر اندام ها
 ترس شدید
 دیوانگی
فردی که از ماری جوانا استفاده می کند برای مدتی به به نقطه ای زل می زند. در برخی با استفاده از ماری جوانا قدرت تمرکز و قدرت ا دراک تقویت شده و توانایی آنها در یادگیری به طرز محسوسی افزایش پیدا می کند.
تاکنون تمام مضررات و عوارضی که از ماری جوانا ناشی می شود شناخته نشده است . ولی بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که از این ماده مخدر استفاده می کنند به نسبت افراد دیگر زودتر مریض شده و آسیب پذیر ترند این افراد بیشتر از سایرین به پزشک معالجه می کنند. استفاده از ماری جوانا خطر ابتلا به بیماری های سرطانی را افزایش داده و سیستم تنفسی و دفاعی بدن را متزلزل می کند. معمولا افرادی که از ماری جوانا استفاده می کنند به مواد مخدر دیگر و سیگار نیز آلوده هستند بدین ترتیب عوارضی ناشی از این مواد را نمی توان به صورت کامل تشخیص داد. ولی محققان به این نتیجه رسیده اند که خطری که از مصرف پنج نخ ماری جوانا در روز فرد را تهدید می کند با مصرف یک پاکت سیگار درروز برابری می کند.
استفاده از ماری جوانا فردرا بامشکلات شدید تنفسی و ریوی مواجه می کند. سرفه های فراوان همراه با ترشح خلط و عفونت های شدید ریوی از جمله مشکلاتی می باشند که در اثر سوء مصرف ماری جوانا حاصل می شوند. درماری جوانا موادی وجود دارد که سرطان زا بوده و احتمال بروز سرطان را افزایش می دهد. استفاده کنندگان این مواد پک های سریع و عمیقی از ماری جوانا می گیرند و زمان طولانی تری دود ناشی از آن را در دهان و ریه های خود حبس می کنند و همین امر آسیب های ناشی از ماری جوانا را افزایش می دهد.
همان طور که در بالا اشاره شد مصرف ماری جوانا سیستم دفاعی بدن را با ضعف روبرو کرده و قدرت دفاعی بدن را در برابر بیماری ها کاهش می دهد. تحقیقات نشان داده است که استفاده از مشتقات گیاه شاهدانه گلبول های سفید را نابود می کند. تی اچ سی همان ماده موثر و نشئه آوری که در ماری جوانا وجود دارد مستقیما بر روی سلول های عصبی تاثیر گذاشته و بعضی از قسمت های موجود در مغز را که مربوط به حافظه می شود از بین می برد. در برخی از موارد شدت این تخریب آنقدر زیاداست که باعث می شود فرد حتی اتفاقات چند دقیقه پیش را نتواند به یاد آورد.
قدرت تمرکز و حافظه هر انسانی با افزایش سن کاهش یافته و به مرور زمان کمتر می شود ولی فردی که از مشتقات گیاه شاهدانه استفاده می کند با هر بار مصرف این روند را هشت ماه جلو می اندازد.
در افرادی که به استفاده از ماری جوانا معتاد هستند در طولانی مدت عوارض مختلفی ظاهر می شود که از جمله این عوارض می توان به اختلالات ادراکی و شناختی، اختلا ل در درک موقیعت زمانی و مکانی، حساسیت فراوان نسبت به صدا، حس عمیقتر نسبت به اشیاء، احساس قدرتمندی، بی قراری، به هم ریختگی ذهنی و بالا رفتن حس تلقین پذیری اشاره کرد.
ایجاد توهم و سردرگمی از اثرات بسیار خطرناک استفاده از ماری جوانا می باشد. افرادی که از ماری جوانا استفاده می کنند به نسبت افراد دیگر عصبانی تر بوده و دارای اختلالات شخصیتی فراوانی می باشند.

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین شنبه 14 شهریور 1394 ساعت 19:00

خخخخخخخ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد