زندگی دنج

زندگی دنج

اجتماعی
زندگی دنج

زندگی دنج

اجتماعی

۵ روش مؤثر برای بی خیال شدن نسبت به حرف مردم


 ۵ روش مؤثر برای بی خیال شدن نسبت به حرف مردم :


۱- یادتان باشد که خیلی از افراد اصلاً حواسشان به شما نیست

“خیلی از ما آنقدر نگران نوع نگاه دیگران هستیم که یادمان رفته آن‌ها اصلاً وقت این کار را ندارند!”

از همین لحظه این نگرانی را کنار بگذارید و به خودتان بقبولانید که آن‌ها اصلاً به شما فکر نمی‌کنند و هر بار که این حس سراغتان آمد بدانید که ترس‌ها و ناامنی‌هاست که به این تصورات تبدیل‌شده است.


۲- تأیید دیگران فقط یک اتفاق است

به خودتان بگوید دیگر نگرانی برای حرف مردم کافی است. زمان آن رسیده که به افکار خودم میدان بدهم. هر بار که جلوی روش قدیمی می‌ایستید و به روش خودتان عمل می‌کنید درواقع به ذهنتان فرصت بازسازی می‌دهید.

هیچ‌وقت اجازه ندهید حرف مردم و نظر دیگران در مورد شما به واقعیتتان تبدیل شود. خودتان را به خاطر خوش‌آیند دیگران تغییر ندهید. 


۳- دنبال این نباشید بدانید فلانی چه نظری راجع به شما دارد

    “این زندگی، انتخاب، اشتباه و درس من است و تا زمانی که به کسی آسیب نرساندم لازم نیست نگران قضاوت آن‌ها باشم”


۴- روی چیزهای مهم تمرکز کنید

از قدیم گفته‌اند در دروازه رو میشه بست ولی دهان مردم را نه. هرچقدر هم محتاطانه عمل کنید و مراقب رفتار و حرف‌هایتان باشید آن‌ها راهی برای آزارهایشان می‌یابند. به نظرتان دیگر جایی برای نگرانی در مورد حرف مردم می‌ماند؟ مسلماً خیر.

تنها چیزی که مهم است نگاه شما به خودتان است. پس زمان تصمیم‌گیری به عقاید و ارزش‌هایتان وفادار بمانید 


۵- نگران ترس‌هایتان نباشید

احساسات ما را متقاعد می‌کنند که هر نتیجه ناخواسته‌ای مساوی با نابودی است.

اگر از من خوشش نیاید چه؟

اگر من را نپذیرند چه؟

اگر در مهمانی تنها بمانم چه؟

با هیچ‌کدام از اتفاقات بالا دنیا به آخر نمی‌رسد. اما اگر به این احساسات تن دهیم در حقیقت به ترس‌هایمان اجازه دادیم که بر ما غالب شوند. واقعیت این است که ما انسان‌ها در پیش‌بینی اینکه اتفاقات بد چه تأثیری بر احساسات ما می‌گذارند آن‌قدرها موفق نیستیم. درواقع در اغلب موارد ما همه جوانب را در نظر نمی‌گیریم و این به ترس‌های ناخودآگاه ما مجال رشد می‌دهد.


پس از خودتان بپرسید: اگر تمام اتفاقات بد که انتظار داشتم بیافتد و من طرد شوم، راه درست مقابله با این مسائل و ادامه زندگی چیست؟

سعی کنید برخورد دیگران را پیش‌بینی کنید. به این فکر کنید که عواقب طرد شدن از طرف آن‌ها چیست و همه این‌ها را بنویسید و به این فکر کنید که بعد از طرد شدن برای ادامه زندگی چه خواهید کرد؟ انجام همین تمرین ساده به شما کمک می‌کند تا از پس نوع نگاه دیگران برآیید 


همینی که هستید کافی است. لازم نیست دسته‌های اسکناس از جیبتان آویزان باشد و دیگران به افتخارتان کف بزنند تا پذیرفته شوید! بازهم میگویم همینی که هستید کافی است. به‌جای توجه به نظرات دیگران به خودتان بیاندیشید. امیدوارم حکایت سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد، آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد نشود.

برگرفته ازکانال تلگرامzhuanchannel@

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد